söndag 20 februari 2011

Helgens fiske i Värmland!

I helgen var jag i de värmländska skogarna för att försöka locka "stor-abörn". På morgonen visade termotetern på -23, så det var lite i svalt i luften. Efter en språngmarsch på cirka 768 m. i djupsnö genom skogen, nådde vi så vår tilltänkta fiskeplats. Det var verkligen värt mödan, då vi möttes av denna vackra syn!


Vackert så det förslår, inte sant? =) Tyvärr var fisket inte lika bra, vi fiskade av en ganska stor yta och lyckades aldrig hitta den "norsabborre" som finns i sjön. Jag fick iaf ett skapligt gäng abborrar, varav de två största hamnade på bild.

Sammanfattningsvis har det varit en riktigt trevlig helg, trots det tröga fisket. På kvällen var vi och såg den nya dykfilmen i 3-d, den var väl sådär. Alldeles för mycket vatten och för lite fiskar! Avslutningsvis vill jag passa på och gratulera min kompis Dan, som igår slog sitt PB på abborre, genom att lura upp en "randig riddare" på hela 1290 gram.

//Micke

4 kommentarer:

  1. Då kan jag rekomendera pirayha till dig. Handlar om ett gäng mördarpirayor. En riktig mickefilm. :D

    SvaraRadera
  2. Tur att du hann räkna de 768 metrarna ;)

    SvaraRadera
  3. det såg kallt ut men fina fiskar

    SvaraRadera
  4. Kallt men vackert! Det närmaste jag kommit friluftslivi helgen är när jag fotade en ekorre genomköksfönstret :-)!

    SvaraRadera