fredag 18 februari 2011

Mörtstugor och fiskevårdsåtgärder!

Igår sysselsatte jag mig med att sätta ut mina mörtstugor, hoppas att det ger något denna gång! Har annars haft lite trögt fiske i mina mörtstugor, vet inte riktigt vad det beror på.


På eftermiddagen tog jag med mig familjens hund upp till min "hemliga sjö" för att bättra på den risvase som vi placerade ut förra vintern. En risvase bygger man för att ge fisken bättre möjligheter att lyckas med sin lek och för att ge skydd åt ynglen. Det tog lite tid eftersom Ronja tycker det är roligt att släpa pinnar&stockar åt fel håll stup i kvarten!



I helgen blir det abborrfiske med Herman i Värmland, hoppas på bra fiske då vi skall pröva några intressanta vatten. Hoppas det nappar bra så att jag får något intressant att skriva om här på bloggen när jag kommer hem!

Trevlig helg på er!
//micke




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar