torsdag 14 april 2011

Makalöst bra havsöringsfiske efter en lång period med dåligt fiske!

Nu var det länge sedan jag bloggade, har helt enkelt inte haft så mycket att skriva om. En hel del fiske har det blivit, mestadels abborrfiske men även lite ismete efter gädda. Abborrfisket har varit bra stundtals, men har inte lyckats locka någon "randig riddare" över kilot till hugg den här säsongen.

Isfisket är slut för den här säsongen, sista turen på smålands isar var lite väl spännande och därför blev det inget mer isfiske den här säsongen.

Har varit ute på två havsöringsturer, varav en bomtur och en med bra fiske. Har tidigare inte haft så bra lycka med havsöringsfisket, men nu lossnade det rejält. Dagen bjöd på strålande väder och vi hade ett makalöst bra fiske. På tre man landade vi 31 fiskar, själv fick jag 16 havsöringar. 14 av dessa tog på en chockrosa upphängarfluga och två på drag. Roligast och mest otippat under dagen var ändå när min fiskekompis Tony lyckades lura upp en fin blanklax på fluga, starkt jobbat! Nedan kan ni se några bilder från fisket och en liten videosnutt.




Nu till helgen är det dags för sjösättning av vår teambåt och premiärtur för jerkbaitfiske efter gädda. Återkommer med ett nytt inlägg om det blir någon fiskelycka!

//Micke

2 kommentarer:

  1. Och isdubbarna ligger bak i Guffen... Tur att isfisket är slut för den här säsongen! Hoppas ni haft en skön dag ute idag, nu ska jag snart försöka ge mig iväg till Storis och den utlovade grillningen... :)

    SvaraRadera