torsdag 5 maj 2011

Trögt gäddfiske, roliga meteturer och bra fiske i mörtstugorna!

Sedan jag skrev sist har jag avverkat tre gäddpass och ett otal pass där jag vittjat mörtstugorna. Fisket efter den mytomspunna fisken Esox Lucius har varit trögt, men fisket efter betesfisk har varit bättre. Idag hade vi bra fiske efter mört, då vi fick ett 50-tal fina gösmörtar på mete på en kort stund. Dessa mörtar kommer väl till pass i helgen, då vi skall fiska gös i vårt småländska favoritvatten. Det blir första gösturen för i år och vi får hoppas på ett riktigt skitfiske!


Förutom dessa mörtar fick vi dessutom stifta bekantskap med ett par braxar, vilka bjöd upp till rejäla fighter på våra toppknutna metspön avsedda för småmört! Nedan ser du en bild på den största av de bägge braxar jag lyckades lura upp.


Avslutar med några andra bilder jag tagit på senaste tiden. Första bilden är på en mörtstugefångst, andra bilden på teamets fantastiska mörtsump och tredje bilden på ett hemmagjort jerkbait som min snälla teamkamrat Lurken har förfärdigat under vintern!

Skitfiske på er!

//micke

4 kommentarer:

  1. *ler*

    Du i det fallet känner jag igen sjön som du fiskat i och så tror jag ;)

    SvaraRadera
  2. Tur att du inte bankat sönder den gamla datorn än... ät en banan! ;)

    SvaraRadera
  3. Inte illa Micke du är riktigt mångsidig du, hoppas du får ett riktigt skitfike i helgen.

    Mvh Mikael

    SvaraRadera
  4. Skitfiske på dig med. Jag ska fiska köpare till mina grejer i helgen. För resten så äter inte Mango fisk :-(!

    SvaraRadera